Martinusparochie-'t Veld

Boeken van Theo

ST.MARTINUS     KERKGEBOUW     KERKHISTORIE     GESCHIEDENIS VAN DE DORPEN

Berichten van:

Parochieraad      Samenwerkingsverband    Pastorale Team     Bisdom     Samen Kerk

Agenda:

Nieuw:

In memoriam:

In memoriam vanaf 2019

Gerardus Antonius Jong

PAROCHIENIEUWS MARTINUSKERK VRIJDAG 17 MEI 2024

secretariaat Martinusparochie, Rijdersstraat 107, 0226 42 12 64, martinus.tveld@gmail.com

pastores: Deken Garcia 06 171 29 642 Toon Jorink 06 514 94 718, voor verdere informatie omtrent namen etc. zie onze website www.martinusweb.nl. info Uitvaartvereniging: www.uitvaartstjozeftveld.nl Anita Messelaar 06 20915051, Els Jonker 06 34956504

OPENINGSTIJDEN:

Het secretariaat is geopend op MAANDAG- en VRIJDAGOCHTEND van 10.00 uur tot 12.00 uur.

De Mariakapel is geopend vanaf 09.00 uur.

VIERINGEN IN ONZE MARTINUSKERK: -onder voorbehoud-.

Zondag 19 mei Pinksteren 11.00 uur:

Viering voorgangers Mariosé Huits en Mirella Smit

Intenties:

Gerard Jong en Edith, Siem en Ank Kruijer – Stoop en Guusje en Robin, Elizabeth Maria Koppert-van der Goor, Jan Jaspers en Fita Jaspers – Bakker en zegen over hun gezin.

Maandag 20 mei: GEEN Mariaviering.

Woensdag 22 mei 19.15 uur; Viering in Maria Mater.

Nog geen intenties:

Zaterdag 25 mei 19.00 uur

Eucharistieviering met doop, 1ste Communie en Vormsel van Melvin Oudeman, voorgangers pastores Garcia en Jorink.

Intenties:

Carolina Laan – Biersteker en om zegen voor haar gezin, Vera Jong – Eiling en Atie Jong – Huijberts en overleden familie, Martien van der Eng en Truus van der Eng – Groen en zuster Francisi van der Eng, overledenen ouders Veldman – Perrin, Willem Bakker en Aad Dekker en overleden familie, Klaas en Ans Groot – Buis en om zegen over het gezin.

Maandag 27 mei 19.00 uur: Mariaviering

De volgende vieringen in Maria Mater zijn -onder voorbehoud-:12 juni en 26 juni.

VIERINGEN IN WAARLAND, NIEUWE NIEDORP EN TUITJEHORN:

Waarland:

Zondag 19 mei 09.30 uur:  Presentatie Vormelingen zang Gemengd Koor voorganger pastor Jorink.

Nieuwe Niedorp:

Zaterdag 18 mei 19.00 uur:

Eucharistieviering met Gemengd koor, voorganger pastor Tilma.

Tuitjenhorn:

Zondag 12 mei 10.00 uur: viering met zang voorganger???.

BLOEMEN:

De verzorging van de bloemversiering in onze Martinus in de maand In de maand mei zijn Cora en Noëlle. Veel “schikplezier”.

MARTHA:

In de maand mei mag de groep van Jolanda van Baar de Martinus weer “bijhouden” en in de maand juni de groep van Wil Kamp.

TENSLOTTE 1:

Hieronder nog informatie over het Vormsel

TENSLOTTE 2:

Dit was het voor deze week.

Vorige week vrijdag waren we er een beetje boel vroeg bij om u toen al fijne Pinksterdagen toe te wensen.

Maar…. Beter te vroeg dan te laat en  voor nu alsnog: hele fijne Pinksterdagen!

Hopelijk merken we allemaal wat van “het waaien van de Geest” en kunnen we weer vol enthousiasme verder in ons dagelijks leven.

Tot de volgende Heraut, Gerda en Tineke

PRESENTATIE VORMELINGEN OP EERSTE PINKSTERDAG

Op zondag 19 mei vieren we Pinksteren, de komst van de H. Geest. Op deze dag presenteren de acht vormeling van het Franciscus Samenwerkingsverband zich tijdens de dienst in de H. Wulframkerk in Waarland. Het thema van de dienst is: “Als een lopend vuurtje”. De dienst start om 9.30 uur, wordt voorgegaan door Diaken Toon Jorink en de zang wordt verzorgd door Gemengd koor de Noord/Waarland. De vormelingen vertellen niet alleen wie zij zijn, maar zij zullen ook een groot deel van de gebeden en lezingen voor hun rekening nemen.

Sinds vorige maand bereiden zeven jongens en één meisje zich iedere dinsdagavond in de pastorie van ’t Veld zich voor op hun Vormsel. Het zijn gezellige bijeenkomsten, waarin zij leren over de sacramenten en dan m.n. het Vormsel. Maar ook leren zij over wie zij zelf zijn, wie God is (in hun leven) en wat geloven eigenlijk betekent in het dagelijks leven. Op zaterdag 6 juli zullen zij tijdens een plechtige eucharistieviering in ‘t Veld door deken Ivan Garcia worden gevormd.

Mirella Smit